خرید موتور سیکلت

وبلاگ فروشگاه موتور سیکلت های اسکوتر

خرید موتور سیکلت

وبلاگ فروشگاه موتور سیکلت های اسکوتر

خرید موتور سیکلت

وبلاگ فروشگاه موتور سیکلت های اسکوتر

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
هیجان مقوله ای است که اکثر ما انسانها از آن لذت می بریم و برای بدست آوردن آن تلاش زیادی انجام می دهیم. استفاده از اسکوتر برقی یا هوشمند امروزه راهکاری ساده و راحتی است برای تجربه این هیجان که با کمترین خطری آن را می توانید تجربه کنید. اسکوتر برقی با داشتن بدنه آلومنیومی مقاوم در برابر ضربات احتمالی که با ظاهر ساده خود توانسته علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. این اسکوترهای برقی انرژی مصرفی خود را از طریق موتور و باتری تعبیه شده داخل بدنه دستگاه دریافت می کنند و توانسته توجه بسیاری از علاقه مندان محیط زیست را نیز به خود جلب کند. این دستگاه برقی و هوشمند از یک بدنه اصلی که داخل آن باتری و سنسورهای حساسی تعبیه شده که دو چرخ پلاستیکی مقاوم متصل شده است.

 جالب است بدانید که برای استفاده و راندن اسکوتر برقی لازم نیست مدت زمان زیادی را در کلاس های آموزشی زیر نظر مربیان مجرب بگذرانید. برای اینکه بتوانید از اسکوتر برقیتان استفاده کنید، فقط کافی است 10 دقیقه خود را به یاد گیری و استفاده از آن اختصاص بدهید و بعد به راحتی از این دستگاه هیجان انگیز استفاده کنید.این اسکوترهای برقی علی رغم هم نسل های قدیمی تر خود می توانند سرعت بیشتری را به کاربرانشان ارئه دهند. سرعتی معادل 15 تا 20 کیلومتر که بنا به مدل انتخابی خود شما متفاوت خواهد بود. استفاده از اسکوتر برقی بسیار راحت است، فقط کافی است برای شروع کارتان از شخص دیگری کمک بگیرید یا در نبود شخص دیگری از تکیه گاه محکمی مثل دیوار استفاده کنید.هیجانی که استفاده از این دستگاه برای کاربر ایجاد می کند، باعث می شود بخواهید بارها و بارها از این وسیله زیبا و آسان استفاده کنید.

 افراد می توانند با استفاده از این دستگاه سرعتی معادل 15 تا 20کیلومتر را شخصا بدون استفاده از لوازم جانبی خاصی یا مصرف انرژی و خستگی های ناشی از آن را تجربه کنند و از آن لذت ببرند. اسکوتر را میتوان به راحتی در پارکها فروشگاه ها معابر... استفاده کرد و محدودیت مکانی خاصی ندارد. باتری تعبیه شده در این دستگاه ها قابل شار بوده و بنا به مدل انتخابی شخص استفاده کننده، مدت زمانی که دستگاه احتیاج به شارژ مجدد پیدا می کند، معمولا از 30 دقیقه تا 90 دقیقه متغیر است. اسمارت بالانس را با هر سن و سالی میتوان چه برای ورزش و چه برای تفریح و سرگرمی یا حتی برای حمل و نقل استفاده کرد. فقط باید در انتخاب مدل اسکوترها دقت کنید تا مدلی را انتخاب کنید که متناسب با وزن شما باشد، اغلب این دستگاه ها وزن معادل 120 کیلوگرم را میتوانند تحمل کنند. 

دقت در انتخاب مدل دستگاه به این جهت است که اگر شما اسکوتری را انتخاب کنید که تحمل وزن شما را نداشته باشد، باعث بهم خوردن تعادل شما و زمین خوردنتان می شود و به دستگاه نیز آسیب رسیده میشود. همان طور که گفته شد یادگیری و استفاده از اسکوترها احتیاج به صرف مدت زمان زیاد و یا گذراندن کلاس های تخصصی زیر نظر مربیان مجرب بر خلاف نسل های قدیمی و اسکیت ها ندارد.فقط کافیست برای بار اول از شخص دیگری یا تکیه گاهی برای بالا بردن ضریب اطمینان خود استفاده کنید.

برای استفاده اسمارت بالانس کافیست پای راست خود را به آرامی از پشت روی دستگاه قرار دهید و بعد از روشن شدن چراغ دستگاه به نشانه تایید نحوی قرارگیری پای شما پای دیگر خود را روی دستگاه قرار دهید و به آرامی روی پدال ها فشار وارد کنید. هر چقدر فشار پای شما روی پدال ها بیشتر باشد، سرعت اسکوتر برقیتان نیز بیشتر خواهد شد. برای چرخش به طرفین نیز کافیست به هر سمتی که می خواهید بچرخید یا بپیچید، پای همان سمت را محکم تر روی دستگاه فشار دهید.اسکوتر باعث تقویت و بازسازی قدرت عضلانی شما در پاهایتان نیز خواهد شد و شما می توانید علاوه بر تجربه لذتی وصف نشدنی در رفت و آمد و جابه جایی خود نیز سرعت ببخشید.
  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

هر کدام از ما ممکن است یک یا تعدادی موتور سیکلت دست دوم در گاراژ خانه خود داشته باشیم، از موتور های قدیمی گرفته تا جدید ترین موتور های شرکت های مختلف آماده سواری دادن به شما هستند. بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند هزینه کمتر ترجیح می دهند به سراغ خرید موتور سیکلت های دست دوم بروند. 

اما اگر قصد خرید موتور دست دوم را دارید قبل از به دست آوردن مالکیت آن لیستی از نکات مهم وجود دارند که توجه کردن به آن ها می تواند سبب انجام خرید بهتری برای شما شود. در ادامه به بررسی این لیست می پردازیم:

تحقیقات کافی انجام دهید

قبل از این که برای خرید موتور سیکلت مورد نظرتان اقدام کنید ابتدا مشخص کنید که چه موتور سیکلتی را می خواهید و هزینه مورد نظر شما برای آن چقدر است؟  سپس بررسی کنید که آیا این دو چیز با یکدیگر هماهنگ می شوند یا نه! این به شما کمک می کند تا بتوانید موتوری مناسب با بودجه مالی خود پیدا کنید.

خرید موتور سیکلت دست دوم 

خرید از نمایندگی یا بازار؟

مشکل بعدی شما این است که آیا به سراغ یک خرید امن بروید و یا شانس خود را در بازار خصوصی امتحان کنید. هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند،  بنابراین غیر ممکن است که بگوییم یکی بهتر از دیگری است.

در خرید از نمایندگی ها اگر موتور شما مشکلی داشته باشد و یا قطعه ای مشکل داشته باشد می توانید از آن ها بخواهید که آن را تعمیر کنند. همچنین شما از حمایت های قانونی نیز بهره مند خواهید شد. در صورتی که اگر شما موتور سیکلت را از یک شخص در بازار بخرید، نباید انتظار داشته باشید که او یک هفته پس از آن حاظر شود پول شما را پس بدهد. از طرفی این نکته را هم باید در نظر داشت که گاهی قیمت های نمایندگی ها از بازار بالاتر است.

در خرید از بازار شما با مطرح کردن سوالات زیر به سرعت می توانید متوجه شوید که آیا شخص فروشنده قابل اعتماد است یا خیر.

  • آیا آن ها یک موتور سوار به نظر می رسند؟
  • آیا آن ها می توانند به همه سوالات شما درباره موتور سیکلت مورد نظر پاسخ دهند؟
  • آیا موتور در یک گاراژ و محیطی مناسب نگه داری شده است یا خیر؟

اگر جواب درستی برای سوالات بالا وجود نداشت، بهتر است از خرید خود امتناع کنید.

جهانی فکر کنید و محلی خرید کنید

شگفتی هایی که در دنیای اینترنت رقم خورد باعث توسعه فروشگاه های آنلاین به تمامی نقاط کره خاکی شده است. شما با یک جستجو ساده در اینترنت می توانید به هزاران موتور سیکلت مختلف در سراسر نقاط دنیا دست پیدا کنید. در دنیای اینترنت فراموش کردن فواصل مکانی ساده است. اما خرید یک موتور سیکلت از فاصله خیلی زیاد از کشور شما می تواند سبب ایجاد مشکلاتی شود، مخصوصا اگر انتخاب خودتان را هم اشتباه انجام داده باشید.

در خرید از فروشگاه موتور سیکلت دینو سعی کنید خرید خود را در منطقه ای نزدیک به محل سکونتتان انجام دهید تا در صورت بروز مشکل امکان حل کردن آن برای شما راحت تر باشد.

موتور دست دوم 

چک کردن موتور سیکلت

اگر شما یک خریدار موتور سیکلت هستید باید قبل از خرید همه اجزاء آن را به خوبی چک کنید. اما چگونه این کار را انجام دهیم و چه بخش هایی را بررسی کنیم؟

موتور

موتور به عنوان یکی از گران قیمت ترین اجزاء موتور سیکلت است که یک عنصر کلیدی در خرید محسوب می شود. شما باید آن را روشن کنید و به طوری ایده آل سواری با آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که تمام دنده ها به درستی کار می کنند، همه اجزای الکتریکی کار می کنند و هیچ مشکلی وجود ندارد. اگر صاحب موتور سیکلت ادعا دارد که تعمیراتی روی آن انجام داده است، اطمینان پیدا کنید که این کار توسط یک شرکت معتبر انجام شده است.

اسکلت موتور

هر موتور سیکلت دست دومی می تواند نشانه هایی از آسیب دیدگی را روی بدنه خود داشته باشد. نگاهی به عقب و جلو بیندازید و سعی کنید تا مشخص کنید آیا چیزی غیر از خط ها وجود دارند یا نه؟ 

تعلیق

ممکن است بررسی این مورد بدون انجام سواری کار دشواری باشد اما باید مطمین شوید که هنگام سواری هیچ صدای جیغ و ناهنجاری ایجاد نمی شود. 

بلبرینگ

سعی کنید با انجام تست های مختلف مانند بازی با ترمز و جلو و عقب بردن موتور از سلامت بلبرینگ اطمینان حاصل کنید.

زنجیر

هر موتور سیکلت دست دومی که می خرید ممکن است زنجیر ها و چرخ دنده های کاملا سالمی نداشته باشد اما نباید به گونه ای باشد که بلافاصله شما مجبور شوید پس از خرید آن ها را تعویض کنید. اما در کل این یک امر اجتناب ناپذیر است و هزینه زیادی را هم در پی ندارد.

کابل ها و سیم کشی

تمام کابل ها و سیم کشی های موتور سیکلت مورد نظر شما باید سالم باشند و به خوبی وظایف خود را انجام دهند. سیم ها باید اصلی باشند و در محلی نباشند که امکان خطر وجود داشته باشد.

ترمز

ترمز ها بعنوان جزئی که نقش مهمی برای متوقف کردن وسیله نقلیه شما دارند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بررسی کنید که همه دیسک ها ضخامت صحیحی دارند. همچنین میزان روغن ترمز روی لنت ها را هم بررسی کنید. همچنین چک کردن شیلنگ های هیدرولیک نیز بسیار مهم است.

چرخ ها و تایر ها

این نکته را فراموش نکنید که چرخ ها بایستی در وضعیت مطلوبی باشند. تایر ها به دیلی این که می توانید به راحتی آن ها را عوض کنید از اهمیت کمتری برخوردار هستند. 

چرخ موتور دست دوم 

در پایان این نکته را هم یادآور می شوم که هنگام خرید موتور سیکلت دست دوم مخصوصا در بازار آزاد حتما به مراحل قانونی کار توجه داشته باشید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

منبع: فروشگاه موتور سیکلت دینو موتور dinogroupshop.com

  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

امروزه افراد زیادی را میبینیم که سوار موتور سیکلت های اسکوتر خود هستند و در شهر تردد می کنند. همچنین با افزایش قیمت سوخت تعداد بیشتری روی به موتور های اسکوتر آورده اند. شاید این اسکوترها یک جایگزین عالی برای موتورسیکلت ها باشند: آنها اتوماتیک بوده، سبکتر و راحت تر هستند، و شما مجبور نیستید برای سوار شدن آن ها مدت زیادی وقت خود را صرف کنید.

به هر حال در صورتی که قصد دارید یک موتور اسکوتر را از یک شرکت بخرید نکاتی هستند که باید به آن توجه داشته باشید:

آیا موتور اسکوتر نیاز به گواهی نامه دارد؟

برای دریافت گواهی نامه، رانندگان باید آزمون کتبی و عملی راهنمایی رانندگی را با موفقیت پشت سر بگذارند. البته در بسیاری از کشور ها تردد با موتور های اسکوتر حتی بدون گواهی نامه هم مشکلی ندارد اما در هر کشور باید مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی آن عمل کرد.

از خودتان محافظت کنید

راندن یک موتور اسکوتر می تواند مانند موتور سواری خطر آفرین باشد. تی ون هویدونک، مدیر ارتباطات محصولات در شورای صنعتی موتورسیکلت، گفت: "شما در شرایط ترافیکی هستید که همان سرعت را به عنوان موتور سیکلت می گذرانید." "این سرگرم کننده است، اما شما باید آن را جدی بگیرید".

توصیه هایی هم برای سواری با موتور اسکوتر ها وجود دارند:

  • از کلاه ایمنی استفاده کنید.
  • استفاده از محافظ چشم
  • استفاده از ژاکتی محکم و آستین بلند
  • پوشیدن شلوار بلند
  • استفاده از دستکش مخصوص

 

هزینه موتور اسکوتر

استفاده از موتور های اسکوتر به دلیل هزینه پایینتر و همچنین در موتور های برقی هزینه سوخت کمتر بسیار مقرون به صرفه تر از استفاده از موتور های معمولی است. با یک بار شارژ کردن این وسلیه نقلیه می توانید تا کیلومتر ها را به راحتی بپیمایید و برخی از آن ها نیز بسته به حجم و ظرفیت خود برای پیمودن مسافت های طولانی نیز استفاده می شوند.

هزینه موتور اسکوتر 

بیمه

معمولا درباره بیمه کردن اسکوتر ها همان سیاست های موتور سیکلت های معمولی انجام می شود. البته در برخی کشورها هزینه بیمه موتور های اسکوتر مقداری کمتر از موتور های معمولی است. مثلا در کشور آمریکا هزینه بیمه اسکوتر ها چیزی بین 250 تا 400 دلار است.

انتخاب اسکوتر

امروزه اسکوتر ها در انواع و مدل های مختلفی وارد بازار شده اند. به غیر از مدل، تفاوت اصلی اسکوتر ها اندازه موتور است که از 50 سانتیمتر تا 800 سانتیمتر می باشد. Yake گفت: قبل از اینکه شما اندازه موتور را انتخاب کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که برای چه کاری می خواهید از اسکوتر خود استفاده کنید.

کوچکترین موتور سیکلت اسکوتر دارای ظرفیت 50 سی سی است. معمولا این اسکوتر ها برای داخل شهر مناسب هستند. اگر قصد دارید در خارج از محدوده شهری تردد کنید بهتر است یک اسکوتر با موتور 125 سی سی یا 150 سی سی بگیرید. با استفاده از آن ها می توانید تا سرعت 90 تا 100 مایل بر ساعت در جاده ها برانید.

اگر قصد پیمودن مسافت های طولانی تری را هم دارید می توانید به دنبال یک موتور 300 سی سی (80 تا 140 مایل بر ساعت) یا بزرگتر باشید.

تحقیق کنید

امروزه موتور سیکلت های اسکوتر توسط شرکت ها ی مختلفی ارائه می شوند که هر کدام نیز خدمات متنوعی را ارائه می دهند. بهتر است از شرکتی خرید کنید که مطمین هستید در صورتی که موتور شما با خرابی مواجه شود آن ها برای ارائه خدمات و قطعات لازم مطمئن هستند. 

نگهداری

موتور اسکوتر ها نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند، اما روغن آن ها را نسبت به اتومیبل ها باید زودتر عوض کنید (معمولا هر 600 تا 1000 مایل). به غیر از این، فقط مطمئن شوید که باتری شارژ شده است و گاز در مخزن وجود دارد.

همچنین شما می توانید از فروشگاه موتور دینو دیدن فرمایید.

  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

سریع ترین اسکوتر جهان چیست؟!

زمانی که مردم به اسکوتر فکر می‌کنند، اغلب تبلیغات روزانه تلویزیون را تجسم می‌کنند، در حالی که افراد مسن از وسیله نقلیه جدید خود بسیار راضی و خشنود هستند. این افراد به راحتی می‌توانند با گذر از ترافیک به خانه رفته و یا با نوه خود به خرید بروند، اما برای اکثر مردم این وسیله بسیار کند می‌باشد. اگر نگاهی به کلیپ زیر بیاندازید، اسکوتری با حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت محصول کمپانی American Spinning Wheels، در کشور هلند را خواهید دید. گفتنی است، این کمپانی به ساخت وسیله هایی عجیب همانند چمن زن مجهز به موتور جت و مونو ویل غول آسا مشهور می‌باشد. با ما باشید و نگاهی به کلیپ ویدئویی (دانلود) زیر بیاندازید.

سایت منبع

  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

سال گذشته یکی از بهترین سال های تاریخ شرکت BMW برای فروش محصولاتش بود. موتور سیکلت های تولید شده توسط شرکت BMW شاید زیاد بر سر سریع ترین بودن و یا شیک ترین بودن رقابت نداشته باشند، اما تعادل و بالانس خوب، راحتی سواری با آن و انعطاف پذیری مناسب از مواردی است که توجه زیادی به آن دارند. در ادامه به بررسی بهترین موتور سیکلت هایی که در تاریخ شرکت BMW ساخته شده اند، بپردازیم.

1. S1000RR

موتور سیکلت BMW 

سال تولید: 2009 - تاکنون

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: چندین جایزه سال 2010 را به دست آورد.

توضیحات بیشتر: S1000RR برای رقابت در مسابقات قهرمانی جهانی Superbike ساخته شد و تعداد محدودی برای عموم به فروش رسانده شد. در حالیکه هنوز هم جهانی نیست، سواران آن جایگاه سوم را در مسابقات WSBK فردی بدست آورده اند، که بد نیست.

2. R1200GS

موتور سیکلت R1200GS 

سال تولید: 2004 - تا کنون

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: محبوب ترین موتور سیکلت که BMW تا کنون تولید کرده است، با بیشترین واحدهای فروش

توضیحات بیشتر: ما نمی توانیم بگوییم که اگر دوچرخه شما خوب نباشد، از طریق تبلیغات تلویزیونی امکان فروش گسترده آن ها وجود خواهد داشت. اما نمایش این موتور در تلویزیون نقش موثری در فروش آن در آمریکا داشت.

3. F800GS

موتور سیکلت F800GS 

سال تولید: 2007 - تاکنون

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: هر چند راندن آن ها سخت است اما برای سواری در جاده های معمولا نیز می توانید از آن ها استفاده کنید.

توضیحات بیشتر: مدل های GS بزرگتر ممکن است کمی راحت تر باشند، اما آنها سنگین تر هستند و کمتر برای سواری در کنار جاده ها مناسب هستند.

4. HP2 Sport

موتور سیکلت HP2 Sport 

سال تولید: 2008 - تاکنون

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: امکان تعویض دنده سریع بدون جذب کلاچ

توضیحات بیشتر: این یک موتور سیکلت معمولی BMW نیست. قدرت این موتور سیکلت شما را شگفت زده خواهد کرد.

5. HP2 Enduro

موتور سیکلت HP2 Enduro 

سال تولید: 2005 - 2008

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: سبک وزن بودن و استفاده از ترمز پیشرفته

توضیحات بیشتر: قبل از این که BMW موتور سیکلت HP2 Sport را معرفی کند، HP2 Enduro را برای استفاده در جاده ها معرفی کرده بود. شاید شما فکر کنید این موتور سنگین است اما در حقیقت اینطور نیست.

6. K1600GT

موتور K1600GT 

سال تولید: 2011 - تاکنون

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: در نشریات مختلفی در کلاس خودش جرء بهترین ها معرفی شده است.

توضیحات بیشتر: K1600GT عملکرد، راحتی و سبک را برای بخش لوکس موتور سواری ارائه می دهد. BMW همچنین ادعا می کند که این موتور باریکترین موتور شش سیلندر در دنیا است.

7. R1150RT

موتور K1600GT 

سال تولید: 2001-2005

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: ترمزهای مرتبط و ABS

توضیحات بیشتر: بسیاری از افرادی که به موتور سیکلت های قدیمی علاقه مند هستند، اعتقاد دارند این بهترین موتوری است که شرکت BMW ساخته است. تعادل خوب، راندن، ظرفیت ذخیره سازی، آسایش و کیفیت ساخت این محصول عالی است.

 

8. R1100S Boxer Cup Replica

شرکت موتور سیکلت R1100S Boxer Cup Replica 

سال تولید: 2002 - 2004

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: طرح رنگ سه رنگ، اگزوز لیزری در نسخه 2004 عرضه شد

توضیحات بیشتر: افزودن اگزوز لیزری پس از فروش این محصول محبوبیت زیادی نزد مشتیان پیدا کرد. استفاده از آن در جاده های پر پیچ و تاب عالی است.

9. K75S

موتور K75S برتر 

سال تولید: 1986 - 1995

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: سیلندر سبک 750 کیلوگرمی BMW، تعلیق محکم تر، ترمز دیسکی عقب

توضیحات بیشتر: موتور سیکلت سری K75 بیش از برادران (یعنی K100 چهار سیلندر) خود را در خط تولید دید. وزن آن 32 پوند کمتر از K100RS بود و دارای یک تعلیق ارتقا یافته و منحنی گشتاور گسترده بود.

10. Kompressor

موتور سیکلت Kompressor 

سال تولید: 1926 - 1939

ویژگی های قابل توجه / دستاوردها: بردن جایزه Man TT در سال 1939

توضیحات بیشتر: BMW در آن زمان هنوز خیلی معروف نشده بود و نورتون دارای موتور سیکلت های مسابقه ای بود که در آن زمان بهترین بود. بنابراین BMW تصمیم گرفت تا نورتون رابا استفاده از سوپرشارژر قدرت بخشد. این باعث شد تا سرعت موتور BMW را تا حدود 140 مایل بر ساعت برساند که یک شاهکار واقعی برای مدت زمان است.

منبع: دینو موتور 

  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

امروزه برند های مختلفی از موتور سیکلت های حرفه ای در دنیا وجود دارند و انتخاب یکی از آن ها به عنوان بهترین کار آسانی نیست. هر یک از این برند ها در نوع خود از دیگر برند ها بهتر هستند و یا در حال پیشرفت اند. گروهی از آن ها به دنبال پیشرفت در تکنولوژی هستند، گروهی دیگر به دنبال فروش بهتر، طراحی مدرن تر، کارآیی بهتر سوخت و کسب اعتماد بیشتر. بهترین برند هایی که در زیر ارائه داده ایم بر اساس ویژگی های تکنولوژی، کسب اعتماد، طراحی و فروش می باشند. هر چند ممکن است نظر و سلیقه شما متفاوت باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

موتور هوندا

موتور سیکلت هوندا 

هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که هوندا یکی از بهترین برند های موتور سیکلت دنیا است و فن آوریی که آن ها در تولید محصولات خود به کار گرفته اند را هر شرکتی نمی تواند به راحتی به دست آورد. "هوندا" نشانه اعتماد و طول عمر است. نام تجاری هوندا به خوبی در ذهن مشتریان هک شده به طوری که بسیاری از افراد دنیا هر موتور سیکلتی را با نام هوندا می شناسند. 

این شرکت در اکتبر 1946 فعالیت خود را آغاز کرد و 68 سال پیش در سال 1948 به ثبت رسید. حال که ما درباره این شرکت صحبت می کنیم تقریبا همه دنیا آن را می شناسند و به عنوان یکی از بهترین برند های موتور سیکلت شناخته می شود.

موتور یاماها

موتور یاماها 

یاماها با عملکرد عالی خود همواره یکی از برند های مورد علاقه مشتریان بوده است. یاماها قدرت بیشتر موتور را ترجیح می دهد و هوندا بیشتر روی مصرف سوخت تمرکز دارد. این شرکت در سال 1955 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون آنها 15 نوع موتور را در انواع مختلف تولید می کند. این شرکت به نام Yamaha Motor Company Limited واقع در ژاپن است. 

موتور دوکاتی

موتور دوکاتی 

در سال 1926، "آنتونیو کاوالی دوکاتی" و سه فرزندش این شرکت را تاسیس کردند. اما موضوع مهم این است که آنها در ابتدا تنها "رادیو" می کردند. در جنگ جهانی دوم (1944) کل کارخانه با موشک فرو ریخت و بعد آنها شروع به تولید موتور سیکلت در ایتالیا کردند. آنها سفر خود را با 50cc Cucciolo آغاز کردند و اکنون رتبه اول مسابقات فرمول یک در دستان آن هاست. ایتالیایی ها همیشه در سرعت پیشرفت می کنند، همانطور که در مورد فراری و لامبورگینی همین کار را می کنند.

موتور کاوازاکی

موتور کاوازاکی 

کاوازاکی یکی از بهترین شرکت های تولید کننده موتور سیکلت بوده که کارخانه آن در ژاپن، ایالات متحده آمریکا، فیلیپین و تایلند قرار دارد. مجموعه "نینجا" کاوازاکی یکی از سری های شناخته شده در سراسر جهان است. درباره این موتور سیکلت باید بگویم که برند های موتور سیکلت ژاپنی هرگز ذره ای در کارآیی و اعتماد مشکل ندارند.

هارلی دیویدسون

موتور هارلی داویدسون 

این اولین شرکت موتور سیکلت سازی آمریکا است و به خاطر عملکرد و نام آن مشهور است. نکته جالبی که درباره طرفداران این موتور سیکلت وجود دارد این است که آن ها هیچ موتور دیگری را به جز هارلی دیویدسون سوار نمی شوند. اگر به اندازه کافی پول داشته باشید می توانید مدل های تجاری این وسیله را نیز سفارش دهید.

این شرکت در سال 1903 توسط “William S. Harley” و "Arthure Davidson" تاسیس شد که این شرکت به نام هارلی دیویدسون می باشد.

موتور سوزوکی

موتور سوزوکی 

اکنون "Suzuki GSXR" یکی از بهترین موتور های اسپورت است. "Hayabusa" یکی دیگر از مدل های همان دسته است. کسانی که موتور سواری می کنند، می توانند نگاهی به "Suzuki DR 400" بیاندازند. این شرکت کسب و کار خود را در سال 1909 شروع کرد و همانطور که می توانید از نام آن حدس بزنی، این یک برند ژاپنی است. اکنون آنها دنیای کسب و کار خود را با افتخار گسترش می دهند.

موتور BMW

موتور BMW 

این نام تجاری دارای بسیاری موتور سیکلت فوق العاده در فهرست خود است. در زمان جنگ جهانی دوم "GS Adventure" محبوب ترین مدل بود و هنوز هم این مدل تولید می گردد. سیلندر دوقلو و اگزوز افقی به شکل کاملا متفاوت در این مدل ارائه شده است. شرکت BMW اخیرا مدل S 1000 RR را راه اندازی کرده اند که در حال حاضر بسیار محبوب است. 

منبع: دینو موتور

  • حسین امامی