خرید موتور سیکلت

وبلاگ فروشگاه موتور سیکلت های اسکوتر

خرید موتور سیکلت

وبلاگ فروشگاه موتور سیکلت های اسکوتر

خرید موتور سیکلت

وبلاگ فروشگاه موتور سیکلت های اسکوتر

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نقشه سایت طراحی سایت اولین مرحله از فرایند ساخت یک سایت تازه است که سلسله مراتب و مسیریابی و نحوه ارتباط صفحات داخلی رو برای تجربه کاربری/ رابط کاربری مشخص میکنه. از طرف دیگه نقشه سایت سئو برای کمک به موتورهای جستجو طراحی میشه که بتونن سایت رو بخزن و همه محتواشو فهرست کنن.
تشخیص:
وقتی جلسه تشخیصی با مشتری تموم بشه و درک کاملی از اهداف و چگونگی تحقق اون اهداف در پروژه طراحی سایت بوجود بیاد، مرحله بعد ساخت و طراحی نقشه سایت خواهد بود.

  • نقشه سایت برای طراحی سایت:

نقشه سایت برای طراحی سایت: هدف اصلی این کار اینه که همه صفحات سایت رو جمع بندی کنیم. این کار مثل اینه میمونه که برای ساخت ساختمون یه چارچوب کلی از اتاقهای خونه داشته باشید. مثلا بگید این خونه قراره دو خوابه باشه یا سه خوابه؟ چند تا سرویس بهداشتی داشته باشه؟ نه تنها تعداد اتاقها (صفحات سایت) مهمه، بلکه نحوه ارتباطشون باهم هم باید تو معماری خونه (طراحی سایت) مشخص بشه. این کار مترادف با تجربه کاربری و رابط کاربری وبسایته.
برای طراحی سایت از نقشه سایت کمک میگیریم تا...
...سلسله مراتب سایت و ساختار مسیریابی سایت رو مشخص کنیم.
...ارتباط درونی صفحات رو بشناسیم.
...تجربه کاربری و رابط کاربری رو بهبود ببخشید تا از کارایی قابلیت استفاده اطمینان حاصل کنیم.
...همه صفحات سایت رو جمع کنیم، چه صفحات موجود و چه صفحاتی که قراره اضافه بشن. 
مثالی از ماکت نقشه سایت برای طراحی سایت:
مسیریابی (فهرست) اصلی: خانه، طراحی سایت، سئو، تبلیغات کلیکی، اعضای گروه، ارتباط با ما
مسیریابی پایین صفحه: 
خدمات: (طراحی سایت، سئو، سئوی محلی، تبلیغات کلیکی، طراحی سایت وردپرسی، بهینه سازی نرخ تبدیل کاربر، محصولات ویدئویی)
شرکت: (اعضای گروه، مشتریان، وبلاگ، ارتباط با ما، حریم خصوصی)
شرکا: (گروه رسانه منطقی، سازنده فرم رایگان)
منابع (سئوی رایگان، NDAساز رایگان، قراردادساز رایگان، نقشه سایت)
همونطور که میبینید این نقشه سایت چند عملکرد اولیه داره شامل افزایش تجربه کاربری، انتشار سلسله مراتب اطلاعات و تعریف ارتباط درونی صفحات.
یک عملکرد ثانویه ای هم داره (هرچند از نظر سئو این عملکرد اولیه است) و اون اینه که فهرست کامل صفحات سایت رو نشون میده و گوگل و موتورهای جستجوی دیگه میتونن سازمانبندی محتوای سایت رو بفهمن. میتونید نقشه سایت سئو رو هم بعنوان یه صفحه روی نقشه سایتتون برای طراح سایت بیارید.

  • نقشه سایت سئو

این یک لینک در پایین سایته که به صفحه ای هدایت میشه که به همه صفحات سایتتون لینک شده. یکی از عملکردهای اصلی هر بازاریاب دیجیتالی که کارش مدیریت سئوی سایت باشه اینه که اطمینان حاصل کنه که همه صفحات سایت فهرست بندی شدند. نقشه سئوی سایت یه مسیر کم مقاومت درست میکنه که خزنده های موتورهای جستجو بتونن تمام صفحات سایت رو فهرست کنن و هر صفحه فقط با دو کلیک از صفحه اصلی قابل دسترسی باشه. 
از نقشه سایت سئو استفاده کنید تا...
...اطمینان حاصل کنید که همه صفحات سایت در دسترس هستن و خزنده های موتورهای جستجو میتونن همه رو فهرست کنن.
...کلیدواژه ها رو تو انکورتکست لینکها آورده باشید تا از نظر سئو صفحات بهم مرتبط باشن.
واضحه که نقشه سایت سئو بخشی از نقشه سایت طراحی سایته.
دو نوع نقشه سایت سئو داریم: یکی نقشه سایت HTML (همون مثالی که در بالا دیدید) و یکی نقشه سایت XML. نقشه سایت HTML میتونه هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو بکار بره. گوگل سایتتونو میخزه و اطلاعات سایتتونو بیرون میکشه و اون اطلاعات رو برای دیتابیس نتایج جستجوهاش آپلود میکنه. نقشه سایت XML یه نقشه سایت مخفیه و میتونید اونو تو کنسول جستجوی گوگلتون که قبلا ابزار وبمستر بود بارگذاری کنید. با این کار میتونید صفحات سایتتونو از طریق نقشه سایت XMLی که تو کنسول جستجو گذاشتید به گوگل برسونید. مثلا این مورد در بت فورورد رعایت شده است که می توانید به بت فوروارد مراجعه کنید.
چه نقشه سایت طراحی سایت و چه نقشه سایت سئو، هر دو بخشی از فرایند طراحی سایت هستن. هر دو باید در اوایل کار مشخص بشن تا تجربه کاربری و سئوی سایت درست عمل کنن و تو اجرای طراحی سایتتون در اولویت قرار بگیرن.

  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

شما باید قبل از اینکه موتور مورد نظرتان را بخرید، چند سوال مهم و اساسی از خود بپرسید.

میتوان گفت بیشتر افراد نیاز اساسی به خرید موتور سیکلت ندارند، اما امروزه مردم به خصوص جوان ها علاقه ی زیادی به خرید موتور نشان می دهند. شاید شما نیز یکی از این افراد باشید.

قبل از اینکه پول خود را صرف خرید موتور کنید، و روی موتور بنشینید و آزادانه نسیم را روی صورت خود حس کنید، باید چند نکته مهم را برای خود روشن کنید.

نکات مهم خرید موتور سیکلت

آیا من یک سوارکار باتجربه هستم؟

موتورسواری واقعا لذت بخش و سرگرم کننده است و این موضوع غیرقابل انکار است. اما اگر به درستی از موتورسیکلت استفاده نکنید و با بی ملاحظگی رانندگی کنید می تواند کشنده باشد. بنابراین شما باید قبل از اینکه در فکر خرید هر نوعی از موتور باشید، سعی کنید مهارت ها و توانایی های خود را در موتور سواری ارزیابی کنید. اگر تازه کار هستید باید راندن موتور را به خوبی یاد بگیرید. یا اگر مدت زیادی است که از موتورسیکلت استفاده نکرده­اید، بسیار ضروریست که یک دوره آموزشی هر چند کوتاه ببینید. و در آخر اگر گواهینامه ندارید باید سریعا اقدام به گرفتن گواهینامه رانندگی کنید.

قصد دارم برای چه کاری سوار موتور شوم؟

با توجه به نیاز و انتظارات شما از خرید موتور سیکلت، باید به خوبی تحقیق کرده و یک مدل مناسب برای خود بخرید. نوع موتورسواری شما تا حد زیادی جهان و سبک زندگی شما را بیان می کند. بنابراین علاوه بر انتخاب موتورسیکلت براساس ویژگی های مکانیکی و عملکرد آن، باید در نظر بگیرید شما در کجا و به چه منظوری از موتور استفاده خواهید کرد. اگر قصد شرکت در مسابقات موتورسواری یا رشته های مختلف موتورسواری را ندارید، یک موتور راحت و معمولی برای خرید در نظر بگیرید. برخی افراد نیز می خواهند با موتور به گردش یا سفر بروند، اغلب بازنشستگان این کار را انجام می دهند. این افراد دوست دارند در سفر مناظر و طبیعت را تماشا کنند. در این صورت موتور توریستی بسیار مناسب خواهد بود.

چقدر باید هزینه کنم؟

اینکه چقدر قرار است هزینه کنید کاملا اختیاری است. هر فردی با توجه به نوع موتوری که در نظر دارد ممکن است مبالغ متفاوتی خرج کند. بسته به نوع موتوری که انتخاب می کنید باید انتظار داشته باشد حداقل(ارزون ترین موتور) تا حداکثر(قیمت گرون ترین موتور تو ایران) پرداخت کنید.

نمایندگی های فروش موتورسیکلت، مانند نمایندگی های خرید خودرو می توانند با اعمال روش های مختلف پرداخت به شما کمک بسیاری کنند. همچنین می توانند با توجه به نیازهای شما، پیشنهادات خوبی برای خرید موتور مناسب داشته باشند.

آیا واقعا نیاز به خرید یک موتور جدید دارم؟

برای بسیاری از موتورسواران، یک موتورسیکلت دست دوم گزینه مناسب تری است. مقرون به صرفه بودن موتورهای دست دوم، می توانند آنها را به انتخابی معقول تبدیل کنند. دلیلی وجود ندارد که یک موتور بسیار گران قیمت بخرید. می توانید اندکی زمان صرف کرده تا موتوری با قیمت مناسبتر پیدا کنید.

آیا این موتور مناسب من است؟

در هنگام خرید موتور سیکلت، نوع و فیزیک بدنی خود را در نظر بگیرید. هنگامی که موتور کاملا در حالت ایستاده است روی صندلی موتور بنشینید و هر دو پای خود را روی زمین بگذارید. اگر پاهایتان به زمین نرسد به این معناست که موتور برای شما کمی بلند است. به علاوه اگر اولین بار است که موتور میخرید و تا به حال سرعت بالا را تجربه نکرده­اید، موتورهایی با سرعت بسیار بالا را فراموش کنید. همچنین اگر قصد خرید یک موتور برای حمل و نقل و استفاده ی روزانه را دارید، بهتر است به موتورهای معمولی و استاندارد فکر کنید. اگر شما در رفت و آمدهای طولانی هستید انتخاب منطقی بعدی کروزر است. اگر قصد مسافرت با موتور خود را دارید، یک زیر مجموعه به نام sport touring وجود دارد که مناسب است. اگر عمدتا بخواهید در مسیرها و جاده های پر پیچ و خم موتورسواری کنید، بهترین انتخاب موتور اسپرت است.

خرید موتور سیکلت 

چه چیز دیگری نیاز دارم؟

قبل از اینکه شروع به رانندگی کنید، نیاز به یک کلاه، دستکش و لباس بارانی مناسب خواهید داشت. اگر از عینک استفاده می کنید نیاز به یک عینک اختصاصی نیز پیدا می کنید. خرید یک کلاه ایمنی که با DOT (وزارت راه و ترابری) و استاندارهای ایمنی فعلی بنیاد Snell Memorial منطبق باشد واجب و ضروری است. پس از اینکه آموزش های لازم را دیدید و تجهیزات لازم را خریداری کردید. می توانید موتورسواری را شروع کنید.

در یک محیط امن و قابل کنترل به راحتی می توانید خود را با طبیعت و آنچه با آن مواجه هستید رو به رو کنید. ممکن است تصور نکنید روزی گرفتار باران می شوید ولی دیر یا زود این اتفاق می افتد. پس بهتر است مهارت های لازم برای مواجهه با این قبیل شرایط را نیز به دست آورید.

موتورسیکلت را از چه کسی خریداری می کنید؟

آیا موتورسیکلت را ار یک فروشنده معتبر یا یک فرد معمولی خریداری می کنید؟ مقایسه عدد کیلومتر شمار با شرایط و ظاهر موتور همخوانی دارد؟ بهتر است از فروشنده سوابق، رسیدهای خدمات و ... را درخواست کنید.

  • دقت کنید روی بدنه موتور خراش یا زنگ زدگی وجود نداشته باشد.
  • به رنگ موتور توجه کنید. رنگ پوسیده شده بیانگر این است که موتور در شرایط سختی بوده است.
  • به قطعات توجه کرده و قطعات جدیدی که جایگزین قطعات اصلی شده­اند را بررسی کنید.
  • آینه ها، دستگیره ها، اهرم های ترمز و کلاچ را بررسی کنید.
  • زنجیر باید تمیز و محکم باشد.
  • دیسک های موتور باید صاف و تمیز و آبی باشند.
  • لاستیک ها را بررسی کنید تا صاف و فرسوده نباشند.
  • موتور باید به راحتی روشن شود. اگر از اگزوز دود آبی رنگ خارج شود نشانه ی خوب نیست پس مراقب باشید
  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

سرعت، چیزی که بیشتر افراد در آرزوی تجربه آن هستند. به طور حتم سرعت تجربه ای هیجان انگیز خواهد بود. بعد از هواپیما، موتور سیکلت­ها به خاطر طراحی و جمع و جور بودنشان از سرعت بالایی برخوردارند. شاید همین علت سبب شده که موتور سیکلت در میان جوانان جویای هیجان بسیار محبوب باشد. اما موتور سیکلت­ها نیز انواع مختلفی دارند، این انواع مختلف سرعت­های متفاوتی نیز دارند. اما پرسرعت ترین موتور سیکلت­های جهان چه نام دارند؟ با ما همراه باشید تا به معرفی این موتور سیکلت ­های پرسرعت که با هیجان آمیخته شده­اند بپردازیم.

معرفی پرسرعت ترین موتورسیکلت­های جهان

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا قدرتمندترین و پرسرعت ترین موتورسیکلت­هایی که در دنیا ساخته شده­اند را برای شما نام ببریم.

MTT Street Fighter

این سری از موتور سیکلت­ها از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند. دارای دوچرخ هستند و ظاهر اسپرت و زیبایی نیز دارند. موتور قدرتمند MTT Street Fighter به یک توربین گازی نیز مجهز است. و بیشترین سرعت آن به 400 کیلومتر در ساعت می رسد.

MTT Turbine Superbike

موتور سیکلت MTT Turbine Superbike نیز از سرعت و قدرت بالایی برخوردار است. در اصل این مدل شبیه به موتور سیکلت MTT Street Fighter است، اما قدرت و سرعت آن کمی کاهش یافته در نتیجه قیمت پایین تری نیز دارد. حداکثر سرعت این موتور سیکلت به 360 کیلومتر در ساعت می­رسد.

Dodge Tomahawk

با دیدن این موتور قطعا یاد موتور سیکلت­هایی که در فیلم­های بتمن وجود داشت می­افتید. علت این تصور اندازه­ی بزرگ موتور و داشتن چهار عدد چرخ به جای دو چرخ می باشد. این چهارچرخ طوری در کنار هم قرار گرفته­اند که به نظر می­آید موتور دو چرخ بسیار بزرگ دارد. بیشترین سرعت آن تا حدود 500 کیلومتر در ساعت می­رسد. این موتور سیکلت سرعت بسیار بالایی دارد و تعداد بسیار اندکی از آن ساخته شده و به طور حتم قیمت بسیار بالایی دارد.

Suzuki Hayabusa

شرکت سوزوکی یکی از پرسرعت ترین و زیباترین موتور سیکلت­های جهان را می­سازد. این موتور سیکلت Suzuki­­Hayabusa نام دارد. حداکثر سرعت این موتور سیکلت 320 کیلومتر در ساعت است.

Kawasaki Ninja ZX-14R

موتور سیکلت کاوازاکی نینجا از سری موتورهای پرسرعت، زیبا و محبوب در دنیا است. حداکثر سرعت این موتور سیکلت به حدود 300 کیلومتر در ساعت می­رسد. این موتور سیکلت در 2.9 ثانیه به سرعتی حدود 100 کیلومتر در ساعت می­رسد.

Yamaha YZF R1 2012

موتور سیکلت Yamaha YZF R1 2012 از بهترین موتور سیکلت­های شرکت یاماها است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این موتورسیکلت نیز در سری موتور سیکلت­های پرسرعت قرار می گیرد، و بیشترین سرعت آن حدود 300 کیلومتر بر ساعت است.

BMW S100 RR

شرکت بی ام دبلیو نیز در سری موتورهای پرسرعت محصولی برای ارائه دارد. بیشترین سرعت موتور سیکلت BMW S100 RR به حدود 300 کیلومتر در ساعت می­رسد. قدرت موتور این موتور سیکلت حدود 193 اسب بخار است.

منبع: دینو موتور

  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

ساخت موتور اسکوتر برقی یک تکنولوژیی است که به سرعت در حال پیشرفت است. طبیعت سازگار با محیط زیست و راحتی استفاده از آن بازار را برای فروش بهتر این محصولات آماده کرده است. بسیاری از مردم نمی دانند که اثر اختراع اسکوتر های مدرن در سال 1895 دیده می شود، هنگامی که اختراعات اولیه برای دستگاه های حمل و نقل شخصی انجام می شدند. در ادامه به بررسی تاریخچه اسکوترهای برقی می پردازیم.

بسیاری از فن آوری ها اغلب قبلا اختراع شده اند، سال ها پیش از آنکه علاقه مندی اصلی یا پایداری تجاری مرتب به آن ها پیدا شود. در حالی که تاثیری در کارآیی اسکوتر های برقی کنونی ندارند. نکته جالب این است که دو دهه قبل اولین اسکوتر برقی اختراع شد که وزن آن حدود 250 پوند بود!

ثبت اختراع اولین موتور برقی

سوابق نشان می دهد که اولین اختراع موتور الکتریکی شخصی، یک موتورسیکلت تصادفی، در اواخر سال 1895 منتسب به Ogden Bolten Jr از اوهایو ایالات متحده است. طراحی Ogden نسبت به استانداردهای امروز بسیار ساده است اما در زمان خودش انقلابی ایجاد کرده بود. هر چند در آینده ای نه چندان دور شاهد انقلاب عظیمی در موتور های اسکوتر بودیم. امروزه نیز این موتور ها در حال تکامل و پیشرفت با سرعت زیادی هستند.

اولین نمایش عمومی

در طول تاریخ بشریت، یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری نمایشگاه استنلی در لندن انگلستان بود. در طول نمایشگاه حدود 1896 دوچرخه و موتور به نمایش عموم درآورده شد. شرکت تولید کننده دوچرخه Humber اولین اسکوتر برقی را به نمایش درآورد.

اولین موتور الکتریکی اسکوتر

شرکت تولید کننده موتور سیکلت اسکوتر برقی Sovovel، در سال 1936 توسط دو برادر در بروکسل تاسیس شد. این شرکت در طول اشغال آلمان، تولید را ادامه داد و با توجه به تعرفه سوخت، موفقیت های قابل توجهی را به دست آورد. متاسفانه، حتی این فرصت که آن ها بازار منحصر به فردی را داشتند به اندازه کافی برای نفوذ به مصرف کنندگان پس از جنگ برای استفاده از اسکوتر های برقی به جای وسایل نقلیه دیگر کافی نبود.

اولین اسکوتر برقی تجاری

اولین اسکوتر برقی تجاری که برای خرید توسط مصرف کنندگان در نظر گرفته شده بود، توسط Peugeot تولید شد و در سال 1996 برای مصرف کنندگان عرضه شد. این دستگاه انقلابی دارای سه موتور پر قدرت DC با سه باتری نیکل کادمیوم بود که در مجموع به 18 ولت در 100 آمپر می رسید. این موتور اسکوتر حدود 250 پوند وزن داشت و محدوده ی استفاده از شارژ آن 25 مایل (40 کیلومتر) بود.

اسکوتر برقی 

تاریخچه نامشخص اسکوتر برقی

بسیاری از تلاش ها برای کسب اطلاعات دقیق درباره تاریخچه دقیق اسکوتر های برقی با شکست مواجه شده است. بسیاری از مدل های اسکوتر ها کمتر شناخته شده هستند و بسیاری از شرکت های تولید کننده برای مدت کمی مشغول فعالیت بوده اند. مدل های اولیه از اسکوتر برقی مناسب نبودند اما فن آوری جدیدی که در باتری آن ها تعبیه گردید عامل اصلی افزایش شدید محبوبیت آن ها نزد مردم بود.

برگرفته از ridezoom

  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

اگر شما قصد خرید یک موتور سیکلت را دارید، عوامل متعددی وجود دانرد که باید به آن ها توجه داشته باشید. 

تفاوت بین موتور سیکلت و اسکوتر چیست؟

هنگامی که صحبت از تفاوت بین موتور سیکلت و اسکوتر می شود، معمولا راندن موتور سیکلت ها سخت تر است و موتور های بزرگ تر با سرعت بیشتری هستند. در حالی که موتور های اسکوتر ارزان تر هستند، قابلیت مانور بیشتری دارند و سوخت کمتری را هم مصرف می کنند.

قبل از پرداختن به جزئیات موتور سیکلت مورد نظرتان، ابتدا دستورالعمل های رانندگی و ایمنی مناسب برای هر وسیله نقلیه را بررسی کنید.

سهولت یادگیری

موتورسیکلت ها به دلیل آن که بیشتر راندن آن ها به صورت دستی است، یادگیری آن ها کمی پیچیده تر و سخت تر است. اما اسکوتر ها ساده ترند زیرا در آنها معمولا از انتقال خودکار استفاده می شود.

سایز موتور

سایز موتورهای موتور سیکلت ها از 150 سانتیمتر تا بیش از 2،000 سانتیمتر است در حالی که سایز بیشتر موتورهای اسکوتر از 50 تا 250 سانتیمتر محدود هستند.

سرعت بالا

برخی مدل های محبوب موتور سیکلت ها می توانند از سرعت 110 مایل در ساعت تجاوز کنند (هر چند موتور سیکلت ها همیشه باید از حد مجاز سرعت پیروی کنند).
اما یک اسکوتر 50cc می تواند با سرعت حدود 40 مایل در ساعت براند، در حالی که سرعت اسکوتر 250cc می تواند تا 75 مایل در ساعت نیز برسد.

استحکام چرخ ها

چرخ ها و تایر های بزرگ تر باعث می شوند که موتورسیکلت ها با سرعت بیشتری برانند. از آنجایی که تایرهای اسکوتر ها کوچک تر هستند، آنها برای سطوح و زمین های ناهموار مناسب نیستند.

رانندگی در بزرگراه ها

موتور سیکلت ها در اغلب بزرگراه های کشور مجاز به استفاده هستند. اما اسکوتر ها در هر کشوری قانونی نیستند.

مصرف سوخت

بسیاری از موتور سیکلت ها به طور متوسط حدود 44 مایل بر هر گالون سوخت مصرف می کنند؛ مدل های جدیدتر 85 مایل بر هر گالون سوخت مصرف می کنند.
موتورهای اسکوتر معمولا مصرف سوخت کمتری دارند و برخی مدل ها به طور متوسط تا 132 مایل بر هر گالون سوخت مصرف می کنند.

سفر کردن

موتور سیکلت ها مخزن سوختی بزرگتری نسبت به موتورهای اسکوتر دارند، که به معنی سوخت گیری کمتر است. اما اسکوتر ها به دلیل سایز کوچکتر و قدرت مانور بیشتر برای سفر های درون شهری عالی هستند.

حدود قیمت

قیمت موتور سیکلت های جدید می تواند به 2،650 دلار تا 300،000 دلار نیز برسد. در حالی که قیمت موتورهای اسکوتر از چند صد دلار تا چند هزار دلار است. برای اسکوتر های لوکس نیز می توانید 10،000 دلار یا بیشتر هزینه کنید.

محفظه ذخیره سازی

اغلب موتور سیکلت ها دارای محفظه ذخیره سازی کوچکی هستند، در حالی که اسکوتر ها اغلب محفظه ذخیره سازی بزرگ تری را دارند.

قدرت مانور و چرخش

چرخ های بزرگ موتور سیکلت ها در سرعت های پایین تر قدرت مانور آن ها را کاهش می دهد. اما اسکوتر ها به دلیل استفاده از چرخ های کوچکتر قدرت مانور بیشتری را دارند.

راندن با ایمنی بیشتر

هر دو موتور سیکلت و موتور اسکوتر نیاز به آموزش مناسب، شناخت ابزار های محافظ و دانش و قوانین جاده ای دارند. با توجه به آمار بالای تصادفات موتور سیکلت ها در کشور، ایمنی باید همیشه اولویت اول باشد.

انواع متفاوت

انواع اصلی موتور سیکلت ها عبارتند از: Standard, Cruiser, Tourer, Sport Bike, Sport Tourer and Dual Sport.

اسکوتر ها معمولا با اندازه موتور از 50 تا 250 سانتیمتر طبقه بندی می شوند.

محبوبیت

در حالی که موتور سیکلت ها همچنان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند اما روز به روز بر میزان محبوبیت اسکوتر ها نیز افزوده می شود.

منبع: دینو موتور

  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

به‌تازگی درخواستی برای پلاک‌گذاری حدود ۱۰ هزار موتور سیکلت کاربراتوری از سوی وزارتخانه‌های صنعت و کشور به دولت ارسال شده است؛ آن‌هم در شرایطی که طبق مصوبه تیرماه سال ۱۳۹۵ هیئت وزیران، تولید موتورسیکلت کاربراتوری ممنوع شده بود.

در همین رابطه ابوالفضل حجازی، عضو هیئت رئیسه انجمن موتورسیکلت ایران، در ارتباط با درخواست شماره گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری که از سوی وزیر صنعت و معدن و تجارت و وزیر کشور به معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده است به خبرنگاران گفت:

انجمن موتورسیکلت ایران از این درخواست بی‌‎اطلاع بوده و این اقدام از سوی وزرای مربوطه صورت گرفته است.

او در پاسخ به این سؤال که شماره‌گذاری موتورسیکلت کاربراتوری از ابتدای سال ۱۳۹۶ ممنوع شده بو،د پس به چه دلیلی این اقدام صورت گرفته است؟ تصریح کرد:

هر تصمیمی که به‌صورت قانون درآمده باشد، همگی باید به آن احترام بگذارند و در رابطه با این تصمیم نیز مسئولانی که درخواستی را به دولت ارسال کرده‌اند باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشند. در سال ۱۳۹۵ دو لیست از موتورسیکلت‌های کاربراتوری تهیه شد و در نهایت در دو مرحله حدود ۳۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری را شماره‌گذاری کردند که این اقدام از سوی انجمن موتورسیکلت ایران صورت گرفت؛ اما در ارتباط با این ۱۰ هزار موتور سیکلت اطلاعی نداریم.

پرونده شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال ۱۳۹۵ بسته شده است و انجمن موتورسیکلت‌ ایران حمایتی از تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ندارد و به‌طور کامل قانون را در این‌ راستا رعایت کرده است؛ بنابراین افراد یا نهادهایی که این درخواست را داشته‌اند باید خودشان نسبت به آن پاسخگو باشند.

 مخالفت سازمان حفاظت از محیط زیست

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت‌محیط‌ زیست، در واکنش به این خبر گفته است:

قطعا ما مخالف پلاک‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری هستیم و مخالفت خود را هم به‌ دولت اعلام کرده‌ایم. بررسی این درخواست در دستورکار دولت قرار دارد؛ اما هنوز این موضوع در دولت مطرح نشده و مشخص نیست به تصویب برسد. اگر دولت بخواهد به تولید مجدد موتور کاربراتوری مجوز دهد، کاری از دست سازمان محیط‌ زیست برنمی‌آید و تنها وزرا حق رأی دارند و صدور یا عدم‌ صدور مجوز به موتورهای کاربراتوری تصمیمی است که بر عهده دولت خواهد بود.

موتورسیکلت motorcycle

مدتی قبل رئیس سازمان ملی استاندارد گفته بود یک موتورسیکلت کاربراتوری چهار برابر یک خودرو ایجاد آلودگیمی‌کند و باید موتورسیکلت‌های کشور مطابق با استانداردهای روز اروپا تولید شوند، به‌همین‌دلیل مصوبه دولت در این زمینه باید رعایت شود. تیرماه سال ۹۵ بود که دولت طرحی را در راستای کاهش آلودگی هوا در سازمان حفاظت‌محیط‌ زیست به تصویب رساند و از مهرماه همان سال چرخه تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری متوقف شد.

ورود سازمان بازرسی و مجلس

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع‌ و‌ معادن، در واکنش به این موضوع گفت:

نامه تولید و شماره‌گذاری ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت غیر قانونی و صدور مجوز به این موتورسیکلت‌ها نقض مصوبه دو سال قبل دولت است. بنابراین ضروری است مجلس به‌عنوان یک نهاد نظارتی و سازمان بازرسی به‌عنوان نیروی قضایی به این درخواست غیر قانونی ورود کرده و با دولت جدی برخورد کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به نامه گفت:

در این نامه توضیح داده شده است برای جلوگیری از تبعات اجتماعی، بروز مشکلات کارگری و مساعدت برای تداوم فعالیت این شرکت‌ها چنین اقدامی انجام شود. واقعیت این است چنین درخواستی منطقی نیست و حتی جای تعجب از دولت تدبیر و امید دارد. ضمن اینکه نباید دچار اشتباه شد و با اسم کالای ایرانی و تولید داخلی از تولید و شماره‌گذاری این موتورسیکلت‌ها حمایت کرد. این در حالی است که موتورسیکلت‌های کاربراتوری سهم بالایی در تولید گازهای آلاینده و کاهش کیفیت هوا دارند و ۱۲ درصد آلودگی هوا تهران ناشی از آن‌ها است. باتوجه به این موارد و ناکارآمدی این موتوسیکلت‌ها، وزارتخانه‌های کشور و صنعت به چه قیمتی چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند؟ به‌‌همین‌دلیل انتظار داریم دولت این اقدام را انجام ندهد.

منبع: https://www.zoomit.ir/2018/6/16/283219/carburetor-motorcycle-production-in-iran/

  • حسین امامی
  • ۰
  • ۰

این روزها به علت ترافیک شدید در اکثر شهرهای ایران، مردم زمان زیادی را در خیابان ها و ترافیک آن صرف می کنند. قطعا این موضوع بسیار عصبانی کننده است. اینجاست که موتورها به کمک انسان امروزی می آیند. موتورها به خصوص موتور سیکلت اسکوتر مناسب سفرهای درون شهری هستند. زیرا مشکلاتی از قبیل طرح ترافیک و گیر کردن در ترافیک، پیدا نکردن جای پارک، مصرف بالای بنزین و ... را ندارند. علاوه بر این خرید موتور سیکلت از لحاظ اقتصادی هم به صرفه است زیرا هم قیمت موتور سیکلت نسبت به خودرو پایین است و هم مصرف سوخت بسیار کمی دارد.

موتور سیکلت  اسکوتر و مزایای آن چیست؟

موتور سیکلت اسکوتر از قدیمی ترین نوع موتور سیکلت به شمار می رود. و قدمت آن به قبل از جنگ جهانی دوم بازمی گردد. در این نوع موتور سیکلت فضای بین فرمان و صندلی خالی است و محل قرار گیری پاهای راننده می باشد. به همین دلیل حفظ تعادل موتور سیکلت اسکوتر نسبت به سار موتورها راحت تر است و امنیت آن در تصادفات نیز بیشتر است. موتور سیکلت اسکوتر نسبت به بقیه موتور سیکلت ها اندازه و حجم کوچکتری دارد، سرعت آن بالا نیست اما از قدرت خوبی برخوردار است و سواری با آن بسیار نرم و راحت است. همچنین موتورسیکلت اسکوتر به علت سرعت پایین، مانند دوچرخه در نظر گرفته می شود و برای رانندگی با آن نیازی به گواهینامه نیست. به همین دلیل در کشورهای خارجی بانوان زیادی از موتورسیکلت اسکوتر به عنوان وسیله نقلیه داخل شهری استفاده می کنند. پس به طور کلی مزایای موتور سیکلت اسکوتر را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • حجم و اندازه ی کم اسکوتر
  • قدرت بالا
  • سهولت در حفظ تعادل موتور سیکلت اسکوتر
  • امنیت زیاد اسکوتر نسبت به سایر موترسیکلت ها
  • سواری نرم و راحت
  • سر و صدای کم در مدل هایی که نسبتا جدیدتر هستند
  • عدم نیاز به گواهینامه برای رانندگی با موتورسیکلت اسکوتر
  • عمر بالای این موتور سیکلت و قطعات جانبی آن

اما معایب موتورسیکلت اسکوتر چیست؟ این موتور سیکلت سرعت پایینی دارد و برای طی مسافت هایی زیاد و بین شهری مناسب نیست. البته به طور کلی استفاده از موتور سیکلت برای سفرهای بین شهری درست نیست و خطرات فراوانی را در پی دارد. پس نتیجه می گیریم، معایب موتور سیکلت اسکوتر نسبت به مزایای آن بیشتر است و همین باعث می شود موتورسیکلت اسکوتر گزینه مناسب  بسیاری از افراد برای خرید باشد.

انواع موتور سیکلت اسکوتر و معرفی بهترین برندها

اسکوترها در دو نوع اتوماتیک و دنده ای ساخته می شوند. موتورسیکلت های اتوماتیک نسبت به نوع دنده ای اسکوترها راحت تر هستند. نوع اتوماتیک موتور سیکلت اسکوتر از لرزش کمتری برخوردار است. صدای خیلی کمی دارد؛ و درکل موتورسیکلت بسیار راحتی می باشد. این موتور سیکلت ها در قیمت های متفاوتی در بازار پیدا می شوند و قمیت برخی از آن ها به بالای ده میلیون تومان هم می رسد.

در ایران برندهای متفاوتی از موتورسیکلت های اسکوتر با قیمت های مختلفی پیدا می شود. از جمله بهترین و شناخته شده ترین برندها در ایران می توان به هوندا، سوزوکی، یاماها و ... اشاره کرد.

  • حسین امامی